Англи хэлний гүнзгийрүүлсэн
сургалттай ангид үгсийн санг заах аргазүйн зөвлөмж
Гадаад хэлийг сурахад юуны өмнө
үгийн нөөцтэй байх нь зайлшгүй юм. Англи хэлний хичээлийг их дээд сургууль
коллежид авиа зүй, хэлзүй, үгсийн сан, яриа гэсэн ялгавартайгаар заадаг нь
ЕБС-ийн англи хэлний агуулгад тохирч байгааг судлан үзэж өөрийн бодол санаагаа
гарган үндэслэл боловсруулалт хийлээ. Үгсийн санг заах зөвлөмж
боловсруулахдаа урьд өмнө судлагдсан эрдэмтэн судлаачдын судалгаа болон их
дээд сургуульд заадаг үгсийн сангийн хичээлээс үндэслэсэн болно. Иймээс
үгсийн санг заахдаа сургалтын онол аргазүйн зарчим болох энгийнээс нарийнд
гүехэнээс гүнзгийд шилжүүлэх үндсэн зарчмыг баримтлан үгсийн санг хэлэлцүүлэн
хэлзүйн уялдаа холбоог аль болох оновчтой болгох шинээр эзэмшүүлэх үгийн
сангийн нэгж хэлзүйн үзэгдлийн шүтэлцээ давтамжийг зохистой болгох, сэдвийг
агуулгын хувьд суралцагчдын танин мэдэхүйн хэрэгцээ сонирхолд нийцүүлэх зэрэг
асуудлыг анхаарах ёстой гэж үзэж байна.
Гүнзгийрүүлсэн сургалттай ангид
үгсийн санг заахдаа тухайн ангийн сурах бичиг болон бусад нэмэлт ном
материалыг судлан үзэх ба үг зүйн ангилал хийж сэдэвчилсэн аргаар, ойролцоо,
төрөл үгээр баяжуулан заах нь тухайн сэдэв дотор байгаа
үгийг судалж олон давтамжтай болгон сурагчдын үгсийн сангийн нөөцийг
баяжуулах юм.
Үгийн санг баяжуулж байгаа үгийн утгыг зураг схем, үйл хөдлөл зэрэг ямар нэг аргаар аль болох төрөлх хэлээр хэлэхгүйгээр ойлгуулах аргыг хайж олох хэрэгтэй. Гэхдээ хийсвэр ойлголтыг хэлж өгөхөөс аргагүй юм.
Үгийн санг баяжуулж байгаа үгийн утгыг зураг схем, үйл хөдлөл зэрэг ямар нэг аргаар аль болох төрөлх хэлээр хэлэхгүйгээр ойлгуулах аргыг хайж олох хэрэгтэй. Гэхдээ хийсвэр ойлголтыг хэлж өгөхөөс аргагүй юм.
Энэ тохиолдолд үгийг өмнөх мэддэг
үгстэй холбох, ижил төстэй эсвэл эсрэг утгатай гэх зэрэг олон аргаар ойлгуулж
болно. Шинэ үг буюу тэдгээрийн утгыг ойлгуулах, тогтоолгоход сургалтын шинэлэг
аргуудыг хэрэглэвэл сургалтын үр дүн илүү үр нөлөөтэй болох юм.
Гадаад хэлний сургалтанд тоглоомын
аргыг хэрэглэх сэтгэлзүйн болон аргазүйн үндэсийн талаар олон эрдэмтэд өөрсдийн
бүтээлдээ тусгасан байдаг. Хичээлд тоглоомын аргуудаас зөв сонгон авбал
хичээлийг явуулахад хялбар болж, сэтгэлзүйн таатай орчинг бүрдүүлж, хичээл маш
үр дүнтэй болж өгнө.
Тоглоомын аргыг сургалтандаа хэрэглэхдээ суралцагчдын насны онцлогоос хамааран түүнд зориулагдах хугацаа, хэлбэр өөр өөр байж болно.
Тоглоомын аргыг сургалтандаа хэрэглэхдээ суралцагчдын насны онцлогоос хамааран түүнд зориулагдах хугацаа, хэлбэр өөр өөр байж болно.
Судалгаанаас үзэхэд:
- Тоглоом нь сурагчдын хичээлд оролцох идэвхийг өрнүүлнэ.
- Тоглоом нь багш, сурагчийн харьцааг бий болгоно.
- Тоглоом сурагчдыг өөрийгөө бусадтай харьцуулж дүгнэх боломжийг олгоно.
- Тоглоом нь үнэлгээний шинэ үзүүлэлтийг бий болгоно.
- Тоглоомын явцад сурагчдад чөлөөтэй сэтгэн бодох, бололцоог олгон айж ичих, шийтгэл хариуцлага, муу дүн авах гэсэн сэтгэлийн шаналлыг арилгах болно.
Англи хэлний сургалтанд доорх
тоглоомын аргыг хэрэглэж болох юм.
- Гинжин тоглоом
- Дүрд тоглох
- Зоос олох
- Уралдаант тоглоом
- Үг үүсгэх тоглоом гэх мэт
No comments:
Post a Comment